سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ورق رنگی چیست؟ آشنایی با انواع ورق رنگی و کاربردهای آن

ورق رنگی همان ورق گالوانیزه‌ است که توسط روش‌های خاصی رنگ‌آمیزی شده است. ورق‌های رنگی دارای انواع مختلفی بوده که در این مقاله از آراد آهن به معرفی انواع ورق رنگی، ویژگی‌ها و کاربردهای آن پرداخته‌ایم.

ورق رنگی چیست؟

ورق‌های گالوانیزه را طی فرآیندهای صنعتی و با استفاده از کوره رنگ‌آمیزی می‌کنند و آن‌ها را به ورق‌های رنگی تبدیل می‌کنند. پوشش رنگی که بر روی ورق‌های گالوانیزه زده می‌شود، موجب افزایش مقاومت ورق در برابر پوسیدگی، خوردگی، زنگ‌زدگی، گرما و رطوبت می‌شود. به دلیل مقاومت بیشتر این ورق در برابر چنین عواملی و همچنین روند پیچیده‌تر تولید آن، قیمت نهایی ورق رنگی در مقایسه با ورق گالوانیزه و ورق سیاه بیشتر خواهد شد. بهتر است در محیط‌های بسیار خشک یا شرجی یا زمانی که ورق در مجاورت مایعات اسیدی و قلیایی قرار دارد، از ورق رنگی استفاده شود تا مدت زمان بیشتری عمر کند. 

قیمت ورق رنگی در آراد آهن

 

ورق رنگی دارای چه انواعی است؟

انواع ورق رنگی شامل ورق های رنگی ساده و شکل یافته می باشد . از انواع ورق رنگی شکل داده شده می توان به ورق رنگی سینوسی ، ورق رنگی شادولاین ، ورق رنگی ذزنقه و ورق رنگی سفالی اشاره کرد.

 

ورق رنگی دارای چه کاربردهایی است؟

 

از ورق‌های رنگی در صنعت ساخت و ساز مانند تولید سقف کاذب، نماهای دکوراتیو و ساندویچ پانل برای پوشش سقف و دیوار، صنایع لوازم خانگی مانند بدنه یخچال فریزر، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و ...، صنایع فلزی مانند کابینت، انواع پارتیشن، بدنه رایانه و ... و صنعت حمل و نقل مانند ماشین سنگین، اتاقک خودرو و ... استفاده می‌کنند.

 

انواع مختلفی از ورق‌های رنگی در سایت آراد آهن موجود است که با مراجعه به بخش ورق‌های فولادی می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.