سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با لوله داربستی و کاربرد سازه های داربستی

لوله داربستی برای ایجاد سازه‌ای خرپا شکل به نام داربست مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سازه که اکثرا فلزی بوده و در اندازه‌های مختلف تهیه می‌شود، در اطراف ساختمان‌ها برای دسترسی به نقاطی که دشوار می‌توان به آن رسید، نصب می‌شود. داربست‌ها از دو قسمت لوله‌های داربستی و بست‌ها و اتصالات تشکیل شده است. معمولا برای ساخت نمای ساختمان و یا تعویض و تعمیر آن نیاز است تا کارگران بتوانند به راحتی تا هر ارتفاعی مقابل نمای ساختمان قرار بگیرند. در این حالت با استفاده از لوله داربستی و بست‌ها، داربست که به شکل خرپا است، مقابل نمای ساختمان نصب می‌شود. برای آنکه با لوله داربستی و کاربردهای آن بیشتر آشنا شوید، در ادامه این مقاله از آراد آهن با ما همراه باشید.

قیمت لوله داربستی

در تعیین قیمت لوله داربستی عوامل مختلفی تاثیر گذار هستند. بعد از تعیین شدن محل نصب داربست، باید نوع، جنس و اندازه لوله مورد نظر نیز تعیین شود تا به راحتی بتوان قیمت حدودی این لوله‌ها را به دست آورد. عواملی که در میزان قیمت داربست تاثیر گذار هستند عبارتند از:جنس لوله مورد نیاز، وزن لوله، سایز لوله (قطر داخلی و خارجی)، ضخامت لوله داربستی.

لوله داربستی

 

کاربرد لوله داربستی

بیشترین کاربرد لوله داربستی در نصب و ایجاد داربست به منظور رسیدن به نقاط دور از دسترس روی ساختمان‌ها می‌باشد. اما این لوله دارای کاربردهای دیگری نیز است که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

  • ساختار موقتی برای پشتیبانی کارگران
  • برج‌های دیده بانی
  • نمایشگاه‌ها و نصب غرفه‌های نمایشگاهی
  • رمپ اسکی
  • در بسیاری از پروژه‌های هنری
  • کمک به حفظ، نگه‌داری و ساخت پروژه‌هایی همچون پل