سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحمل بار تیرآهن را چگونه محاسبه میکنند؟

تیرآهن یکی از مهمترین عناصر سازنده هر ساختمان است. این مقطع فولادی نقش زیادی در استحکام و پایداری سازه ایفا می کند. یکی از مهمترین وظایف تیرآهن این است که در ستون های عمودی بار سازه را به زمین منتقل میکند. در این مقاله ما به بررسی فرایند تولید تیرآهن و انواع تیرآهن می پردازیم و سپس به نحوه ی محاسبه تحمل بار تیرآهن می پردازیم. 

 

تیرآهن چگونه تولید می شود؟

تیرآهن طی فرایندی موسوم به نورد گرم تولید میشود. در این فرایند شمش فولادی گداخته شده از بین غلتک های گوناگون عبور داده می شود و بر اثر نیروهای فشاری و کششی به شکل تیرآهن در می آید. در اخر نیز محصول نهایی با تنظیم لبه ها و ضخامت باله ها اصلاح شده و فرایند کار تکمیل می شود.

انواع تیرآهن کدام است؟

انواع تیرآهن شامل تیرآهن IPE  ، تیرآهن INP ، تیرآهن هاش یا IPB ، تیرآهن لانه زنبوری یا CPE می باشد. هر یک انواع تیرآهن دارای شکل ظاهری و روش تولید مربوط به خود هستند و استاندارد های متفاوتی دارند. خصوصیات و در نتیجه میزان تحمل بار انواع تیرآهن با هم متفاوت می باشد. جهت اطلاع بیشتر از انواع تیرآهن و ویژه گی های آنها به این مقاله از سایت آراد آهن را مطالعه نمایید.

 

محاسبه تحمل بار تیرآهن

همانطور که در مقدمه این مطلب گفته شده مهمترین کاری که تیرآهن در سازه انجام می دهد انتقال بار سازه به زمین است. با استفاده از روش های می توان میزان باری که تیرآهن منتقل می کند را اندازه گیری نمود. یکی از این روش های  استفاده از جداول تحمل بار است. در این روش می توان با استفاده از پارامترهایی که برای هر تیرآهن در نظر گرفته شده است میزا باری که تیرآهن می تواند تحمل کند را محاسبه نمود.

قیمت تیرآهن و معرفی مرجعی برای خرید تیرآهن

در بازار آهن ایران به علت نوساناتی که به دلایل مختلف بوجود می آید قیمت تیرآهن روزانه دچار تغییراتی می شود. بنابراین قبل از خرید تیرآهن باید قیمت ها به صورت روزانه استعلام شود. یکی از مرجعه معتبر رای خرید و استعلام قیمت انواع تیرآهن سایت اینترنتی آراد آهن می باشد. شما می توانید با مراجعه به سایت آراد آهن از منوی سایت وارد بخش تیرآهن شده و قیمت انواع تیرآهن تولیدی کارخانه های معتبر کشور را مشاهده نمایید. در صورتی که قصر خرید تیرآهن را دارید پس از مشاهده قیمت تیرآهن از بخش ثبت سفارش سایت آراد آهن سفارش خرید خود را اعلام نمایید یا از طریق شماره 34055-031 با کارشناسان فروش آراد آهن تماس گرفته و پس از گرفتن تاییدیه قیمت سفارش خرید خود را ثبت نمایید.

جهت مطالعه متن کامل این مقاله بر روی لینک روبرو کلیک نمایید.   محاسبه تحمل بار تیرآهن