سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پروفیل آبرو چیست و چه مشخصات فنی دارد

جمع شدن آب حاصل از بارش برف و باران برروی سقف ساختمان‌ها می‌تواند منجر به اتفاقات ناگواری شود. از این رو باید تدبیری اندیشید تا آب باران و برف جمع شده برروی سقف، توسط سیستم دقیقی به سمت پایین ساختمان هدایت شود. پروفیل آبرو یکی از پروفیل‌های فلزی بسیار کارآمدی است که این کار را به خوبی انجام می‌دهد. این پروفیل در دسته پروفیل‌های باز قرار می‌گیرد. اما کاربرد اصلی آن، کمک به فرآیند تخلیه‌ی آسان‌تر آب جمع شده برروی سقف‌ها می‌باشد. در ادامه این مقاله به معرفی بیشتر این محصول و انواع آن و نیز سایز و ضخامت پروفیل آبرو خواهیم پرداخت.

 

انواع پروفیل آبرو

پروفیل آبرو را میتوان از جنبه های مختلفی دسته بندی کرد. از نظر نوع کاربری آبرو را می توان به دو نوع آبروی یکطرفه و آبروی دوطرفه تقسیم نمود. از نظر شکل ظاهری پروفیل آبرو در دو دسته آبروی گرد(لندنی) و آبرو جعبه ای قرار می گیرد. از نظر جنس نیز پروفیل آبروی معمولی و آبروی گالوانیزه در بازار موجود می باشد. در ادامه به بررسی هر یک از این دسته بندی ها می پردازیم.

 

بیشتر بخوانید: با پروفیل مکزیکی و تفاوت آن با پروفیل فرانسوی به صورت کامل آشنا شوید!

بررسی پروفیل آبرو یک طرفه و دوطرفه

پروفیل آبروی یک طرفه یک لبه دارد و در نتیجه تنها از یک طرف قابلیت انصال به کار را دارد. در حالیکه آبروی دوطرفه دو لبه دارد و از دوطرف امکان اتصال به کار را دارد. این پروفیل ها دز ضخامت های 1 الی 3 میلیمتری بنابر سفاش مشتری تولید می شوند. سایز این پروفیل ها بر اساس ازتفاع آنها بیان می شود. مثلا پروفیل آبروی 18، ارتفاع 18 سانتی دارد. از نظر سایز نیز پروفیل های آبرو معمولا در سه سایز 18، 20 و 22 تولید می شوند.

جهت اطلاع از قیمت روز پروفیل آبرو روی لینک زیر کلیک کنید:

قیمت روز پروفیل آبرو

پروفیل آبرو معمولی و گالوانیزه

پروفیل آبرو معمولی از ورق سیاه و پروفیل آبرو گالوانیزه از ورق گالوانیزه تولید می شوند. روند تولید پروفیل آبرو یه این صورت است که ابتدا ورق سیاه یا گالوانیزه را در ضخامت و پهنای مشخص برش می رنند. سپس با استفاده از دستگاه رول فرمینگ ، ورق فولادی را به شکل پروفیل آبرو خم می کنند. فرایند تولید پروفیل آبروی گالوانیزه با آبروی معمولی یکسان است. تفاوت آنها در این است که پروفیل آّبروی گالوانیزه در برابر رطوبت و خوردگی بسیار مقاوم تر از آبروی معمولی است.

پروفیل آبرو لندنی ( گرد) و جعبه ای

تفاوت آبروی گرد و جعبه ای همان طور که از نام آنها مشخص است در شکل ظاهری شان است. آبروی گرد به شکل نیم دایره ای و آبروی جعبه ای به شکل مربعی است.