سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرمول محاسبه وزن نبشی آهنی

نبشی‌ها در اتصالات مقاطع فولادی کاربرد دارند و به عنوان یکی از پروفیل‌های فولادی اصلی و پرکاربرد به شمار می‌روند. از این رو تقاضا برای خرید نبشی در بازار بسیار زیاد است. یکی از چالش‌های همیشگی برای خریداران در زمان خرید این محصول، نحوه محاسبه وزن نبشی است، به این علت که قیمت این محصول، براساس وزن آن بر حسب کیلوگرم محاسبه می‌گردد. بنابراین برای خریداران، محاسبه دقیق وزن یک شاخه نبشی از اهمیت زیادی برخوردار میباشد. اگر قصد خرید نبشی را دارید و می‌خواهید بدانید که چگونه به صورت آنلاین وزن نبشی را بدست آوریم؟ در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

 

محاسبه آنلاین وزن نبشی  (فرمول محاسبه وزن نبشی)

با مراجعه به جدول اشتال نبشی بال مساوی یا نبشی بال نامساوی می‌توانید با توجه به سایز نبشی، اطلاعاتی همچون وزن و ضخامت آن را بدست آورید. و بفهمید که یک متر از نبشی با سایز و ضخامت مورد نظر، چقدر وزن دارد. همچنین نبشی در طول‌های 6 یا 12 متری تولید می‌شود. بنابراین باید در فرمول به ‌جای طول، یکی از عددهای 6 یا 12 را قرار دهید. سپس می‌توانید وزن نبشی را با استفاده از فرمول زیر محاسبه نمایید.

وزن یک شاخه نبشی = وزن یک متر از نبشی بر اساس جدول اشتال * طول یک شاخه نبشی (متر)

به عنوان مثال: 12 متر × 2.86 کیلوگرم (وزن یک متر از نبشی سایز 6 براساس جدول اشتال) = 34.32 کیلوگرم

در صورتی که دسترسی به جدول اشتال ندارید، یا پس از مشاهده اعداد و پارامترهای مختلفی که در آن وجود دارد، دچار ابهام شدید. می‌توانید وزن تقریبی یک شاخه از نبشی بال مساوی یا بال نا مساوی را، با استفاده از فرمول‌های زیر و تنها با وارد کردن طول شاخه، طول بال‌ها، ضخامت و چگالی نبشی مورد نظر خود، محاسبه کنید:

فرمول محاسبه وزن نبشی بال مساوی

 وزن یک شاخه نبشی بال مساوی =

فرمول محاسبه وزن نبشی بال نامساوی

 وزن یک شاخه نبشی بال نا مساوی = 

توجه: در فرمول‌های بالا، چگالی فولاد را عدد 7.86 و ضخامت و طول را بر حسب میلی‌متر وارد کنید تا وزن نبشی بر حسب کیلوگرم به دست آید.

آرادآهن مرکز پخش نبشی

امروزه از دغدغه‌های بزرگ خریداران، خرید نبشی باکیفیت و قیمت مناسب در بازار آهن ایران و اعتماد به یک شرکت یا فروشگاه معتبر و رسمی خرید و فروش نبشی می‌باشد. بازرگانی آراد آهن، مرجع رسمی و تامین کننده انواع نبشی باکیفیت موجود در بازار آهن آلات است که فعالیت قانونی خود را زیر نظر اتحادیه انجام می‌دهد و تمام مجوزهای لازم در این زمینه را از مراجع ذیصلاح کسب نموده است.

تضمین کیفیت و اعلام قیمت انواع نبشی کارخانه‌های مختلف در تمامی سایزها، ضخامت‌ها، استانداردها، در این شرکت صورت می‌گیرد. همچنین تیم کارشناسان کارآزموده این مجموعه، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشند و راهنمایی‌های تخصصی لازم را به مشتریان ارائه می‌دهند تا علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، خریدی بهتر و آسان‌تر را تجربه نمایند. تنها کافیست از طریق وارد سایت آراد آهن شده و قیمت نبشی و سایر آهن آلات را مشاهده نمایید.جهت خرید آهن آلات می توانید از بخش ثبت سفارش سایت، سفارش خود را ثبت نمایید یا با 34055-031 تماس بگیرید.